top of page

על מולדת - ספטמבר-אוקטובר 2017

DV-2017-09-06-225540

על התקשורת

על הזכות לקטר קצת ולפרגן הרבה - על התקשורת.

כולנו מצפים לשמוע מהתקשורת על החיים. אנחנו יושבים על הכיסא, בבית, במכונית, במטבח ורוצים לשמוע מה התחדש.

החדשות חוזרות על עצמן. חווינו גל של השמצת נשיא ארה"ב טראמפ. דיברו על נשיא ארה"ב בהרבה פחות כבוד מאשר על ה"נשיא" אבו מאזן. אח"כ בא גל אדיר של נפגעי הטרדות מיניות. הפוגעים היו בעיקר אנשים חשובים והתקשורת התחננה לפני נשים: "בואו להתלונן על טפשותם של הגברים". זה היה נושא שזיעזע את ארצנו. עכשו יש גל חדש שכל החשובים קיבלו או נתנו שוחד.

התקשורת לא עושה את הדברים - היא מפיצה. כמו זבובים על רקב. ובחזרה אינסופית. לא מחפשים את העוולות האמיתיות, ובעיקר לא מראים את הצדדים היפים של הארץ שלנו.

לכן עכשו תורי לפרגן. אני פוגשת את עם ישראל בעיקר בטרמפים. בזכות הטרמפים אני זוכה לפגוש אנשים בכל הגילים, גברים ונשים, יהודים ובדווים. עוצרים, שואלים לאן, מביאים, קושרים שיחה מעניינת, וכו'. הכל מהחיים. הכל מעניין.

אבל התקשורת מתעלמת מכל זה וגם מהעוולות האמיתיות:

העיוות הראשון של התקשורת - קבלני עבודה. השתלטה פה תרבות של קבלני כ"א. מורים, עובדים סוציאליים, וכו'. כל מה שאמור להבטיח את הבסיס החשוב של ביטחון תעסוקתי וביטחון בריאותי.

דבר שני שהתקשורת מתעלמת - השיעבוד הכי גדול שקיים - שיעבוד האישה ע"י הפוליגמיה ומגבלות נוספות שמקורן דתי. לי כאישה זה חורה במיוחד. גם הדת שלנו לא נקייה מזה.

העוול השלישי, השקרים שמוכרים לנו מטעם שרי המדינה, כמו למשל קדושת התחרות ע"י כחלון שהרסה את החקלאות, ועוד.

Unknown TrackUnknown Artist
00:00
Unknown TrackUnknown Artist
00:00
Unknown TrackUnknown Artist
00:00
Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-09-06-232446

על העברת 50000 דונם מהמועצה האזורית בני שמעון לרהט.

יום חמישי - אני רוצה לעבור למועצה האזורית בני שמעון.

כשבאנו לנגב המזרחי, במוצאי יום כיפור תש"ז, 11 יישובים שכבשו את הנגב בשלושה מובנים לפחות: כבשנו את השממה, שיחררנו את האנשים מהפיאודליזם, והבאנו לכאן חובת לימוד לילדות ולילדים.

(...נקטע...)

DV-2017-09-06-235917

(בהמשך לאותה שיחה של ה"כיבוש" היהודי)

יוסי היה מוכתר בערך 10 שנים אחרי זה. בינתיים זרמו הרבה מים בירדן, וב- 2017 ראשת המועצה הנהיגה סדרים חדשים שמקוממים אותי.

ראשת המועצה לוקחת על עצמה זכויות שאינן בסמכותה, להעביר לרהט 50000 דונם. מועצת בני שמעון שייכת למדינת ישראל, לא למדינת ישמעאל. מי הסמיך אותה להעביר שטחים לרהט? זאת ועוד, הכיצד יהודי לא יכול לשבת ברהט ולקבל את אותן זכויות ואילו איש לא יעיז לאסור על ערבי לגור בעיר יהודית?

DV-2017-09-07-003923

על "גילוח" העצים בקיבוץ שובל

אחרי הרבה לילות וימים של שתיקה אני עכשו "משחררת": אחרי התקשורת והמועצה האזורית - על העיוותים בחצר ביתי הקטן - קיבוץ שובל.

קיבוץ שובל הצטיין תמיד בגננים ("נויניקים") יוצאים מן הכלל שעשו כמיטב יכולתם. לאחרונה, הגנן החרוץ והמוכשר להבנתו , מרגיזים אותי. זוית הראייה שלי היא בריאותית. נוי ביישוב הוא תנאי לחיים בריאים. מה קורה ב"זכות" הגנן החדש? מפגע ראשון שקרה לנו זה הקטנת הריאה הירוקה ע"י גלוח הגזע של כל העצים כך שמגיע עכשו הרבה מאד אור שעלול להזיק לעיניים, וגם עודף חום הגורם לחימום המדרכות בגלל היעדר צל.

Unknown TrackUnknown Artist
00:00
Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-09-18-203736

DV-2017-09-21-213211

תכלה שנה וקללותיה

(2 חלקים)

Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-09-22-234944

3 דברים מופלאים

תנועות נוער, עליית הנוער,

תנועת ההתיישבות העובדת

תנועות הנוער - התחילו בגולה ולא רק בעם ישראל. אבל אני רוצה לדבר עלינו. תנועות הנוער שלנו חינכו לציונות, ולהגשמה עצמית. זקפו את קומתו של הנוער, סימנו מטרה ועזרו להתגבר על הקשיים. סייעו לייצר יהודי חדש, אנטי-גלותי המאמין בהגשמה עצמית. דבר נפלא!

עליית הנוער - זכיתי לעלות באנייה האחרונה מטרייסט. על המפעל הזה אחראים כמה אנשים וצריך להזכיר אותם. עליית הנוער וכפרי הנוער ומוסדות החינוך שהקימו, הצטרפו למסגרות חינוכיות כמו בן שמן, תלפיות, נהלל וכו'. כל זה בחסות המפעל שנקרא עליית הנוער.

המפעל החינוכי שטיפל בילדים שהתייתמו פתאום, שחוו רעב וסבל, שהיו צריכים לרכוש שפה חדשה היה מעשה גבורה בפני עצמו.

תנועת ההתיישבות העובדת - היום בקיבוצנו ובמושבים ישנן הרחבות. המשתכנים החדשים לא מהססים למתוח ביקורת על התנועות הקיבוציות אותן הם באו, כביכול, להציל.

ואף על פי כן, תנועות ההתיישבות והערכים אותם הן הנחילו לעם ישראל, מהווים יצירה מופלאה. אדם יכול להיות גאה, לא על עושרו ורכושו, אלא על תרומתו לעם ישראל, השבחת קרקע, יצירת מקומות עבודה, שמירת קרקעות הלאום ועוד.

Unknown TrackUnknown Artist
00:00

חגי תשרי

DV-2017-10-11-041613

10.10.2017, כמה ימים אחרונים בחגי תשרי. במהלך כל החודש אני מתלבטת אם לומר את מה שיש בליבי. היום אני מנסה אחרי הרבה לבטים.

ביום ששי אורי צור מארגן מפגש משפחתי כמקובל בשמחת תורה, יום הולדת של אמא שלי. למחרת, בשבת קודש, כינרת דן, הנכדה של רשקה חוגגת בר מצווה בכפר אדומים. מקום משמעותי.

אני רוצה לדבר על שלושה דברים הקרובים ללבי: ביטחון, בריאות וחינוך.

מעל לשלושת הנושאים האלה ישנו היגד אחד משמעותי: מהי ציונות? הציונות שדורות חלמו ושאפו אליה? גונן רייכר ניסח את זה יפה: מכל המקומות בעולם המצפן מצביע לאותו כיוון, לקוטב הצפוני. אבל כשמגיעים לשם, המצפן מתבלבל. גם "המצפן הציוני" של כולנו מתבלבל ברגע שהגענו לארצנו.

אצלי הציונות היא זכותו של עם ישראל לזכות בבית לאומי שלו. בית אחד ויחיד. לערבים יש הרבה, אבל לרוב העמים יש בית לאומי אחד. אני גם לא חסידה של הדמוקרטיה בנוסחה הישראלי. הרבה שחיתות, שקרים, ואי קיום הבטחות.

לכן אני חוזרת למילת המפתח שלי: ציונות. בית לאומי לעם ישראל בגבולות אותם ירשנו בנס הגדול של מלחמת ששת הימים ושהובטחו לנו מאז ומתמיד. זאת הארץ שלנו!

Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-10-11-043153

ביטחון

הנושא הראשון משלושת הנושאים - צה"ל. אצלי זהו צבא הגנה, המופקד על בטחון עם ישראל בארץ ישראל. אנו אמורים לדרוש מעם ישראל שכולם יהיו אחראים לבטחוננו. ...   ...

Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-10-11-050454

בריאות

הנושא השני - בריאות. מגוחך וחצוף להתייחס לנושא זה ב- 10 דקות, אבל בכל זאת אנסה. בגישתי ההוליסטית, בריאות הפרט תלויה בכך שיהיה איזון בין גוף, נפש ורוח, איזון בין מה שצברנו בעברנו לבין מה שקורה לנו בהווה והציפיות שלנו מעצמנו בעתיד. וגם השייכויות שלנו משפיעות.

אבל בריאות היא גם בחירה: איך להתנהג. כדי שהפרט יוכל להיות אחראי, הוא זקוק לידע. בתקופתנו הידע לא נבנה לאט לאט, אלא השקפותינו מושפעת מאד משטיפת המוח שאנחנו עוברים בכל יום. לדוגמה: זקנה מתמשכת עד אין סוף. לא פחות אכזרי להביא לעולם מי שלעולם לא יוכל להיות עצמאי. מה הגדולה ברפואה זאת?

הרפואה כשלה גם באספקת תרופות מרובות תופעות לוואי.

ועוד...

Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-10-11-052222

חינוך

הנושא השלישי - חינוך. משפט המפתח הוא חנך לנער על פי דרכו. משפט חכם! יש במשפט זה גם הבנה שלכל אחד יש דרך שונה ואינטליגנציה שונה, ויש לתת כבוד לכולם, ולא צריך לנתב את כולם לתעודת בגרות ואח"כ לאקדמיה, כי בלי תואר האיש אינו שווה.

יש גם דגש עודף על תחרותיות במקום שיתוף פעולה, ובמקרים רבים התחרותיות מזיקה.

ועוד...   ...

Unknown TrackUnknown Artist
00:00
Unknown TrackUnknown Artist
00:00
Unknown TrackUnknown Artist
00:00

DV-2017-10-15-074932

על אינטואיציה ועל FAR INFRARED THERAPY

אני רוצה להתפעל מ- Far Infrared Therapy שקראתי בנקסוס של אוקטובר 2017

קודם כמה מלים על אינטואיציה. משהו שמסתובב לך בראש. דברים שברוח וברגש. יש גם עשייה אינטואיטיבית. משום מה איננו סומכים על האינטואיציה. אני דווקא אוהבת את הרעיון שהאינטואיציה מוליכה גם את המרכיב הביצועי. ...

גלים בתחום האור האינפרא-אדום אינם בתחום הנראה. אלו בעצם גלי חום. באןפן אינטואיטיבי תמיד ציינתי שאפילו תינוק מניח את היד על המקום הכואב. גם אני מטפלת בעצמי ע"י הנחת כף יד על הרניה שאני סובלת ממנה. הבליטה לאט לאט נסוגה למקום, והשריר הקרוע חלקית חוזר למצבו הטבעי והתומך...

היפנים רתמו את טווח הקרינה הזה, והוציאו 150 פטנטים על כל מיני מכשירים ביתיים בתחום זה. בעקבותיהם גם הסינים והאמריקאים פיתחו מיכשור רפואי הפועל בתחום ה-   FIR (Far Infrared Radiation) יש טענות שקרינה זאת עוזרת לכלי הדם ומאפשרת זרימה משופרת של דם. ועוד...

שימח אותי שישנם מיחושים ומחלות שניתנות לטיפול באמצעות חימום עדין (באמצעות FIR או בכל דרך אחרת) במקום תרופות וניתוחים. שיטות אינטואיטיביות!

DV-2017-10-21-082720

על הפער בין בריאות לרפואה

- בעקבות כנס מדעי המוח בבי"ח שערי צדק.

מוצ"ש, 21 לאוקטובר, סתו יפהפה.

אני רוצה לדבר שוב על הפער בין בריאות ורפואה. זכיתי אתמול להיות בכנס בשערי צדק בירושלים. הנושא אתמול היה מוח. זה נקרא "ששי בריא", אבל רחוק מאד מבריאות. הם סיפרו על נפלאות הרפואה והנאורוכירורגיה. פתחו מחלקה מיוחדת לטיפול בהרבה מכאובי מערכת העצבים המרכזית. ניתוחים להסרת גידולים שפירים מקרומי המוחות, אומנות הסרת הגידולים הממאירים, צינתור מורכב ומסובך של כלי דם עדינים במוחות, ועוד. עם מכשור מדהים, חדשני ויקר....

DV-2017-10-21-084250

נאורופדגוגיה ושטויות אחרות

ב"הארץ" הופיע מאמר: "נאורופדגוגיה - חקר המוח בתחום החינוך". גם במכללת אחווה היה כנס בנושא זה. פרופסור פרידמן הוא האבא של התחום. מדובר בפיתוי לגננות להשביח את פעולתן בגני הילדים ע"י הבנת מבנה המוח וחקר מבנה המוח. האומנם?? האקדמיזציה מתעתעת בנו ושולחת את החינוך לכיוונים לא נכונים.

bottom of page